2011-03-16

Minnen!

Idag skiner solen och himlen är blå. Det är en trevlig omväxling från det trista grå. Dock är det fortfarande kallt.

Idag kom jag att tänka på en låt. En finsk låt. Som jag en gång sjöng på min brors bröllop. Och helt plötsligt befann jag mig på en resa bakåt i tiden.

Norge. Kassettbandet med finska låtar. Mimmifrisyren. Holmenkollen. Det otroligt varma golvet i badrummet (underligt minne jag vet). Plankan vi satt på som var högt över havet (läskigt minne). Danica och jag i samma tröja. Och så självklart Jonna - saknar massor!

Jag kan hålla på länge med den listan. Det är roligt att minnas. Och det är nog därför jag älskar att fotografera. Man fryser ett minne! Och det är samma sak med musik. Lyssna på en låt så flödar minnena fritt!

Så ja, en liten nostalgitripp blev det allt.

Och den vill jag dela med mig av här:


Inga kommentarer: