2011-11-08

Drömmar och dubbelgångare

Helgen spenderades i Tingsryd tillsammans med två av mina bröder och mamma och pappa så klart. J hjälpte till med lövräfsning och jag underhöll lillebror med lite kortspel, piano och fotboll i köket, eller var det han som underhöll mig?! Ojämnt fördelat kanske, men J fick lite av det roliga också. På kvällen såg vi en film, Leapyear, som var fylld med alla klassiska och förutsägbara filmscener. Lite tråkigt tyckte jag, men den var ändå helt okej. Mest för att jag gillar Amy Adams och den var stundvis lite rolig.

På tal om Amy Adams. Innan filmen började hade jag och lillbror en diskussion om Amy och hennes dubbelgångare Isla Fisher. Jag trodde nämligen att det var samma person. Vi kollade på en mängd bilder och jämte varann är det svårt att veta vem som är vem. Mamma höll med. Och J klarade inte riktigt testet på vem som var vem. Det slutade med, "är inte det samma person"... Det spelade säkert roll att vi tittade på bilderna i mobilen. Avgör själva!

Amy Adams vs Isla Fisher

   
Vi har kanske alla vår dubbelgångare där ute. Men jag tycker det är lite underligt att dessa två har samma yrke. Om man analyserar deras utseende ser jag så klart vissa skillnader. Men dem är helt klart väldigt lika. Med tanke på att man ser dem i filmer med olika utseenden är det lätt att blanda ihop dem. Både jag och lillebror gillar Isla Fisher något mer, men det kan ju ha att göra med vilka filmer dem är med i. Jag tycker i alla fall att båda är bra och jag hade gärna varit dubbelgångare med dessa!

Igår upptäcktes nya musiktalanger genom Facebook, You tube och en vän. I detta fallet är jag väldigt tacksam att det är så lätt att dela med sig av sånt man hittar. Den här musikvideon är helt fantastiskt och jag kan just nu bara drömma om att bli så bra. Men det är klart, om jag får hela evigheten på mig så kanske...

Det var allt från kalla Sverige...

Over and out!

4 kommentarer:

Kevin Gilmore sa...

Haha...Hi cold Sweden from equally cold Minnesota!

That was a fun post! You're right...they do look very much alike especially the photo where you have them both in the same bild.

I think I find that when you blog about random things such as this your blog will get noticed more in search engines and more people will stumble onto your blog. At least that's my theory. Whether or not it's true I have no idea ;-)

Anonym sa...

Vilken underbar musik! Påminner om musiken i filmen "August Rush"
Filmen i lördags tycker jag var bra trots att den var förysägbar.
Mamma

Marielle sa...

Ja, dem är helt otroliga! Tänkte också på August Rush ;)

Marielle sa...

Thank you!! :)

I think your theory could be true, but I don't think it's working for me ;)

Oh well...family and friends is enough and mostly it's just a diary for me to look back at! :)