2011-05-08

Lund, Lund och åter Lund!

Det blev en tur till Lund och brorsorna. Mitt i veckan så jag fick leva livet som "ungkarl" några dagar. Det var trevliga dagar och denna gången försökte jag spana in vad som är så bra med Lund. Det blev lite pilkastning, shopping, promenader och bio! Alla jobbade och slet i stora staden Malmö så det mesta fick jag hitta på på egen hand. Men jag fick givetvis lite sällskap också!

Nova Lund
Gallerian ett stenkast ifrån lägenheten. 










Malmös bästa kebabställe enligt vissa. Andra håller inte med. Vi testade och jag tror några var nöjda i alla fall... ;)

En eftermiddag med lillbrorsan. Som verkade se denna delen av staden för första gången också. Trevligt, men brrr så kallt! Vi lyckades pricka dem kallaste och regnigaste timmarna. Men vi var i alla fall snygga - i alla fall en av oss då: se bilden nedan!

Modell: Robert aka Pink Diamond
Scarf: Filippa K Skor: Vagabond från Scorett
Mysigt!


Ett besök på Botaniska trädgården. Mycket som inte var utslaget än. Men vi fick se en och annan tulpan i alla fall.


Mmm....lövträd!
Ett hav av tulpaner
The Scarf Siblings
Botaniska trädgården

Dem säger att det är blåsigt i Lund. Jag var ju tvungen att kolla läget och är väl beredd att hålla med. Eller?
Något blåsigt....och något kyligt. Men vacker natur!
Trevlig avslutning blev på Filmstaden i Lund. Sverigepremiär för Fast Five. Och vad blir betyget? Fem av fem möjliga till femte filmen av ingen mindre än Alldellesalldeleslagom. Och tilläggas bör att det var den snyggaste biosalongen jag har sett. Riktigt häftig. På återseende!


Tåget gick tillbaka till Växjö och vi hoppas få komma tillbaka snart! Tack gänget!


Over and out!

Inga kommentarer: