2012-03-31

Den största glädjen är ändå att ge allt man har

Man kan ju tycka att när man har mycket att göra finns det massor att blogga om. Det är i och för sig sant. Men en annan aspekt är ju att det finns mycket mindre tid till att blogga. Så resultatet blir ändå färre blogg inlägg. I alla fall för min del.

Sist jag skrev så hade jag precis kört igång med ViktVäktarna. Jag ville inte ropa hej för tidigt, men det kan jag göra nu. Det har gått bra och jag tappar vikt. Sakta men säkert. Det känns också hållbart och jag fortsätter kämpa på, även om det är lite tufft vissa dagar. Det handlar egentligen mest om att äta mindre och nyttigare. Unna sig något gott ibland och komma igång med motionen. Logiskt och precis som det ska vara. Mitt stora problem är nog variation. Jag kör på med det som funkar, men efter ett tag blir det lite tråkigt. Frukt och fil, tonfisksallad, salta pinnar ;) Gott, men kanske inte varje dag... Men inspiration finns det ju gott om, så det är bara att leta och testa något nytt. Motionen kan alltid bli bättre, men jag har gått en hel del denna månaden även om det för det mesta inte har varit just i tränings syfte, men motion är det ju i alla fall. Så visst räknas det!


Anledningen till alla promenader är för att jag ville satsa mer på tjänsten denna månaden. Under vintern har jag inte orkat mycket och nu när det vänder lite ville jag satsa. Även om man inte kan köra på så här hela tiden ser jag att jag kan mer just nu och det tänker jag fortsätta med. Det har gett stor glädje och jag har kommit närmre mina vänner. Man blir mer aktiv i övrigt också även om många dagar får spenderas i sängen eller soffan för att återhämta sig. Men den största glädjen är ändå att ge allt man har i det viktigaste arbetet man kan utföra! ...och jag klarade mitt mål!

Tjejkväll har jag velat ordna länge, länge. Och varför inte under den mest upptagna veckan. Det finns alltid hinder, det är ju därför jag har skjutit upp det innan. Så det var bara att köra på. Underbara tjejer som direkt svarade JA!!!, gjorde mig väldigt glad. Vi hjälptes åt med maten och sen blev det lite mys, snack, dans och senare Abba Singstar. Riktigt roligt! Tack! :)


Det var som sagt en fullspäckad vecka och jag var så slut så jag kunde inte sova...men tröttheten segrade till slut och jag somnade. Upp nästa dag och ut i tjänsten, men jag mådde inte så bra så efter en timma var det hem att sova för att sen orka gå på möte. Kan inte fatta att jag klarade det. Jag fick hjälp, helt klart!

Söndagen var det ut i tjänsten igen, det var ju kampanjhelg. På kvällen bjöd vi hem några på Disney kväll. Vi kom fram till att det var ett år sen vi satt i uterummet och pratade om att se Skönheten och Odjuret. Dem lämnade filmen och noterna till musiken här den dagen. Sen har vi då och då pratat om att det måste bli av. Ett år (!) senare blev det alltså av. Tiden går verkligen fort. Men det blev en superkul kväll! Varför har vi väntat så länge?

Sommartid har det hunnit bli. Några varma dagar, men jag är nog lite kräsen för jag tycker för det mesta att det är för kallt. Fortsätter drömma om Mexico och en varm svensk sommar. Vi vred fram klockan en timma och förlorade lite sömn, natten till söndagen som vi givetvis skulle upp extra tidigt, för att åka på kretssammankomst. Men det gick det också. Underbara tal, underbar dag som avslutades med ett härligt städgäng som lämnade hallen blänkade ren.


Sista fredagen i mars spenderades först med lillebror. Jag vaknade och kände mig totalt slut. Men vi tog det lite lugnt och spelade lite piano. Det är roligt att han vill lära sig. Han fick låna vår bil för att fixa några ärenden och blev lie smått förälskad. Vår "silver lining" ;) Den får hänga med oss ett tag till. Gärna länge...

Senare kom en bror till och några vänner. Det var längesen och blir alldeles för sällan. Men vi är ju alla upptagna. Det blev hembakad pizza denna fredags kväll! Sen blev det mer eller mindre kaos med förberedelser inför en stor dag. Som det brukar vara timmarna innan. Men resultatet blev bra! Månaden mars avslutades alltså med att två av våra vänner gifte sig. 2012-03-31!


Stort grattis till Henrik & Ida! ❤

Inga kommentarer: