2015-10-15

Början på hösten...

Min första höstpromenad i år med kameran. Mitt i allt det gröna tronar nu gula träd fram och roströda blad kantar kronorna. Mycket vackert speciellt när solen lyser mellan bladen... 

Jag tog min lilla kamera (Canon Eos M) med mig men ville kunna zooma lite så jag tog det enda objektivet jag har som det går på. Den är ju egentligen till den stora kameran (Canon 60D) så på min lilla M fick jag först sätta på adapter och sen mitt 17-85 objektiv. Trots den lätta kameran blev det för tungt och jag fick ont. Det är ju en anledning till att jag oftast tar lilla kameran med mig. Men jag saknar att använda systemkameran. Den ger ju en annan känsla. Dock behöver jag uppgradera till en bättre. Jakten på den rätta kameran och "det där" objektivet fortsätter... 

Funderingar: Canon 760D (lättare och nyare än min, men är det ändå ett steg bakåt?), en fullformatare (dem är dock dyrare, tyngre och saknar vikbar skärm), Eos M3 eller annan spegellös kamera (lätt och smidig men fortfarande bra kvalitet). Sen är det ju det där med objektiven. Jag är nöjd med mitt 50 mm till min Canon 60D, även 28 mm är helt ok men inte lika bra, 22 mm till Eos M är också mycket bra, men saknar att kunna zooma på alla dessa objektiv. Har funderat på 24-105 till min systemkamera och en 55-200 till min eos M. Men allt är dyrt och jag vill bestämma mig för vilken kamera jag ska satsa på först. Förslag mottages gärna :)

Här är i alla fall bilderna jag tog. 









Copyright, Marielle

Inga kommentarer: