2011-06-12

Weekend i Tingsryd

Började förra helgen med en ypperligt bra körning (OBS! J´s åsikt) till Tingsryd. Känns bra och kanske jag orkar gå hela vägen denna gången. Det skulle vara så skönt! Tar ett litet steg i taget och sen satsar jag järnet på slutet. Det är planen för tillfället. Det kan ju ändras ;)


Volleyboll
Tipsrunda
Fick släppa fram barnet inom mig när vi kom fram. Ett stort härligt gäng hemma hos Mattias & Sandra. Spelade kubb, volleyboll, fotboll, jagade barn och gick tipsrunda. Helt otroligt roligt. Och trots att tipsrundan var brutalt svår (!) så kom jag faktiskt tvåa. Men svettigt blev det med två svåra utslagsfrågor. Whew! Men jag fixade det :) och fick pris och allt! Kvällen avslutades på bästa sätt: Sándor, Danica, Isaac och Joline kom!! Då blev det lite gitarr och stämsång med SMS (Sándor, Marielle och Sandra). Det var längesen och helt underbart roligt!!

Något kortare hår...

Dagen efter var ganska smärtsam. Sömnlös natt och lördagens aktiviteter kändes i kroppen. Men det blev en lugn dag med familjen och jag kunde trött titta på när lilla Joline sprang runt och såg söt ut.

Jag fick en ny look när min svägerska klippte till...

Efter det blev det möte och sen skaldjursbuffé på altanen. Det var så gott så det hann ta slut innan kameran kom fram. :)



Promenad till sjön
Jonathan fortsätter att vara duktig med motionen. Rekordet är ca 36 500 steg på en dag. Och snittet per dag är runt 20 000 efter en månad. Jag är oerhört imponerad! Han jobbar ju hela dagarna (på kontor), så han kämpar verkligen, morgon och kväll. 

Jag följde med på en tur till Tiken. Älskar sjöar. Vatten är så vackert och rogivande. Dock lite blåsigt... Men det var skönt att få en stund tillsammans. Bara vi två!


På måndagen var nästan hela familjen samlad (2 saknades). Äntligen! Senast var på Róberts student - 1 år sedan. Det blev livat och det fina vädret var välkommet. 5 outtröttliga barn kräver stor trädgård och sol. Det hade vi!

János & Sara
Njuter...
Och vad mer? En sjö att gå till så dem fick bada.

Vi vuxna njöt av att titta på och bada fötterna. Förutom János då som faktiskt inte kunde hålla sig borta från vattnet när vi kom till strand två.

Men så har ju dem där havsborna redan invigt badandet i år. 25 grader löd utlåtandet (i sjön). Skärpning Växjöparet! Men till mitt försvar så hade jag glömt badkläder...

 

Danskungen!
Underbart väder hela helgen!! Älskar verkligen sommar! Det är så underbart att jag kan tänka mig att förtränga alla myggbett och galna utbrott jag får när en geting kommer. För det doftar gott, allt är vackert. Dagarna är långa och varma. Semester! Ljumma kvällar med grillning och bad. Och sommar regn är inte heller helt fel. Och man blir ju snäppet mindre tråkig när man får lite solbränna och fräknar också. Ja, sommarn är helt enkelt alldeles alldeles underbar!!!

Vi fortsatte dagen med grillning. Mycket gott!! Och sen hade grabbarna dansuppvisning! Det fanns alla dess sorter och det var mycket underhållande för oss åskådare. Kvällen avslutades med en olidligt spännande omgång kubb! Och sen fick vi fina presenter av mamma!
Presenter!
This is Marielle reporting for The T-É news channel in Växjö, Sweden. Over and out!

Inga kommentarer: