2011-06-30

Semester!


Sista dagen på jobbet var hemsk. Inget fungerade och jag satt mest och väntade. Passade på att prata med mina trevliga arbetskamrater. Bland annat blev jag eld och lågor när en av dem sa att hon ska till Ungern i augusti. JAG VILL OCKSÅ! Tittade om vi kanske kunde ta en weekend nu när bröllopsdagen närmar sig. Men det var på tok för dyrt. Synd. Men kanske en annan gång. Åh så god mat och så vackert! Längtar verkligen tillbaka!!! Drömmer mig tillbaka en stund.

Donau
Augusti 2009 sista kvällen i Budapest









Till slut löstes vissa problem och jag kunde i alla fall komma in i programmet jag jobbar i. Men inte mycket mer än så. Jag fixade det allra nödvändigaste. Men det jag ville få undan innan semestern, gick inte att fixa. Jag bestämde mig för att släppa det och inte åka in extra eftersom det troligen inte skulle gå att lösa då heller. Det var då jag insåg att jag faktiskt har SEMESTER!

Jag missade en buss (den gick förbi utanför fönstret) men jag tog mig då tid att avsluta allt ordentligt. Gick i tid till nästa buss tyckte jag, men insåg återigen att jag ska ju gå på semester. Så hejdå räcker inte. Fick lägga till ”Trevlig semester” ”Ses i augusti” m. m. Och det tar ju lite längre tid än att bara vinka när jag passerar allas kontor. Så när jag rundar byggnaden ser jag nästa buss åka... Typiskt! Men jag tänker att det är semester och jag kan sola lite. Problemet var rekordvärmen i kombination med svarta långbyxor, sockar och hela skor och ingen vind alls. Jag gjorde mitt bästa att kavla upp byxorna och jag hade vatten i väskan. Bussen kom ju till slut. Givetvis sen, när den kommit i tid dem andra gångerna. Jippie, jag älskar att åka buss! Inte…

Hur som helst. Jag börjar semestern med att sova när jag kommer hem. Helt slut! Som sagt, dålig dag på jobbet och mycket action senaste tiden.

Men så vill vi inte avsluta detta. Utan så här:

JAG HAR SEMESTER!!!

Inga kommentarer: