2011-06-09

Feber!

Och nu snackar vi inte sjukdom. Jag har semesterfeber, kamerafeber, strandfeber, godisfeber. Sammankomstfeber! Kanske är det sommarn som har slagit till?!?

Sitter och planerar Strängnäs och längtar verkligen. Det är en speciell känsla att ta på sig konventmärket och sätta sig i bilen. 5 timmars resa med underbar musik och med slutmål sammankomst!!! Stannar på McDonalds och ser mängder med folk som också har konventmärke på sig. Alla mina vänner ska till samma ställe och väl där är det sådan värme och glädje som inte går att beskriva. Det ska man uppleva! På kvällen går man genom stan för att hitta någonstans att äta och överallt finns våra bröder och systrar, med det lilla märket på sig. Och att sitta i värmen vid hamnen och äta en god måltid omringad av vänner, det är ljuvligt! Efter 3 dagar vill man ha mer mer mer :) Kan inte annat än att längta!!!

Är så glad att värmen äntligen är här. Visst blir det lite svettigt men jag älskar värmen och tycker det är underbart. Visst hade det varit trevligt med en pool eller en strand utanför dörren, men jag får nöja mig med en solstol och något kallt att dricka. Men man får allt lite strand och semesterfeber. Grillen är nöjd och glad. Den används flitigt och bananefterrätter i olika former testas. Mmm!!

Sommar!
Mys!





















Jag har tittat på systemkamera länge, men väntat på att priser ska gå ner, nyheter ska komma och ja att jag ska bestämma mig för vilken jag vill ha... Inte helt lätt, då det är mycket att tänka på. Men nu står det mellan två stycken. Och det verkar som att det blir vikten som avgör. Hur som helst så blir det en Canon, dem är ju så kanon. Vilken dålig ordvits...haha...så dålig att den får vara kvar. Jag har haft Canon innan och varit helnöjd. Men jag börjar få lite panik på min lilla lilla kamera, den tar ju inte såna bilder som jag vill. Och deadline för kamera inköp var innan sommaren. Och om jag inte har fel så betyder 30 graders värme SOMMAR!! Men hjälp mig gärna. 60D eller 600D?




Då var det vara godisfebern kvar. Jag har ju hållt mig borta ganska många månader men senaste tiden så har jag tillåtit mig att äta lite grann någon gång då och då... Då är det kört! Det är lite allt eller inget för mig. Och just nu är det en "allt-period". GE MIG GODIS!!! Har beställt lite favoriter idag. Jonathan ska handla. Och på listan står det Djungelvrål, Zoo och pingvinstänger! Mmm!! Det är bäst att han inte glömmer annars står det en galen kvinna här hemma och vråååålar (utan djungel effekt)...

Mmm funkar som godissubstitut..
I vanliga fall är låtarna givna...men idag kommer jag inte på något. Letade efter en låt som skulle passa mitt godissug ;) Hittade en låt jag aldrig hört, men videon är på en sandstrand och titeln är just Sugar rush. Mycket passande tycker jag. Enjoy!


Over and out!

EXTRA EXTRA!!!

Godiset har anlänt! 
Resultat: mumsande kvinna istället för vrålande...



1 kommentar:

Danica sa...

Vi har oxå resfeber att Ni ska komma =) ser verkligen framemot att umgås ett par dagar efter smk med Er!! Och vem vet Ni kanske kommer att sova över hos oss under smk oxå, vilket vi hoppas på =)