2011-10-02

40 år en timma, tio minuter och nya tider...

I somras firade jag och Jonathan 7-årig bröllopsdag. Vad tiden går tyckte vi...har det redan gått 7 år...
Idag firade mina föräldrar 40-årig bröllopsdag. Det är länge det ;) så vi tyckte att dem var värda lite bakelser och blommor. Dem lyckades inte samla alla sina 5 barn med 3 respektive och 5 barnbarn + en på väg... Så dem valde en romantisk weekend på en herrgård istället. Det gjorde dem helt rätt i! När dem kom till oss sa dem att "nu är det 40 år en timma och tio minuter sen vi vigdes" ❤


Förra helgen lyckades vi nästan samla hela familjen...men alltid ska det fattas någon, vi får väl se när vi lyckas... Senast var väl lillbrorsans student, men då var det ju en del andra närvarande också. Bara familjen var nog kräftskivan i Stockholm hösten hmm...vilket år var det? 2009? Det var roligt i alla fall :)




Det har varit ett fullspäckat år. Och efter en intensiv sommar är vi faktiskt lite slitna. Augusti och september har varit välfyllda och ingen hel helg har spenderats hemma. Därför flydde vi till Grekland för några veckor sen för att ladda batterierna. Det gick inte som planerat då vi blev sjuka på plats. Kanske på grund av alla intensiva veckor vi har haft. Men vi hade det ändå bra. Parga är en mysig grekisk by och vi var glada att kunna återvända efter 4 år. Många fina minnen nu när vi är hemma igen och jag längtar tillbaka... Så vackert där!!


Här har hösten kommit. Det är väldigt vackert och luften är alldeles klar. Jag gillar hösten av många anledningar. Myskvällar inne med tända ljus och te. Och varför inte krypa ner i soffan under en gosig filt och se en bra film. Det gillar vi skarpt! Vad jag inte gillar är att värken blir mycket värre och energin otroligt låg. Huvudvärken finns nästan alltid där och ett pulserande blåsljud finns i örat. Och allt det där gör mig inte direkt glad...tvärtom. Men jag har min kamera och kan njuta av vackra höstfärger fastna på bild. Och den där gosiga filten används flitigt tillsammans med en väldigt fin uppfinning, vetekudden! Så vi ska nog klara den här årstiden också. Och nu när min dröm att resa till Thailand är uppfylld drömmer jag nu om Mexiko. Vi får väl se om även den drömmen går i uppfyllelse.

Vi säger också tack till lilla huset som har tagit hand om oss i 5 år. I oktober 2006 flyttade vi hit, efter att ha kliat oss i huvudet och valt allt invändigt. Vi är mycket nöjda med alla val vi gjorde, även efter 5 år. Här inne känns det verkligen som hemma.

När hösten kommer känner jag ofta för någon förändring... Det kommer ofta i uttryck i att jag färgar eller klipper håret. Så för några veckor sen klippte jag av nästan allt... Först nu börjar jag vänja mig ;)

Bloggen är lite mer än ett halvår.. Dags för någon förändring även här? Från svart till vitt kanske? Vi får väl se vad som händer... Det skulle vara bra om den här layouten fanns kvar i inläggen fram tills nu så att man kan gå tillbaka och se hur den har sett ut. Och att den nya layouten man väljer börjar gälla från nästa inlägg. Men jag antar att det är lite för komplicerat. Kanske ska skriva till blogger och föreslå det ;) Hur som helst är det väldigt roligt med en blogg även om det ibland går lång tid mellan inläggen. Det är roligt att gå tillbaka och se vad som har hänt. Och att ha familj och vänner som läser och kommenterar gör det hela ännu roligare.

Höst känslor eller inte, det känns i alla fall som förändringarnas tider på många sätt...

Over and out!

Inga kommentarer: