2012-02-05

Då var det dags igen...

De flesta har kanske aldrig eller enbart en gång varit med om en konkurs. För min del räcker snart inte mina tio fingrar till. Jag hoppas inte den gemensamma nämnaren mellan konkurserna är Marielle. Men man börjar ju undra...

Hur som helst så är jag alltså utan jobb. Med tanke på en tuff höst då jag verkligen har fått kämpa för att orka jobba så var första tanken, yes vad skönt att vara fri! Men faktiskt har det känts ganska konstigt. Tomt på något sätt. Första veckan tänkte jag ta tag i allt jag har på min att-göra-lista som jag inte orkat med innan. Tänkte bli otroligt effektiv. Så blev det inte. Mådde jätte dåligt och inte blev det bättre när jag insåg att inget blev som jag tänkt mig. Tänk om jag inte blir bättre av att slippa jobba ett tag? Men vändningen har kommit. Jag börjar återhämta mig och lite energi börjar infinna sig. Tyvärr har jag mycket värk, men vad kan man göra när det är mellan -10 och -20... Det kalla vädret betyder i alla fall solsken och vacker himmel. Jag ser fram emot ännu mer energi och förhoppningsvis mindre värk på sikt. Och kan ni tänka er? Jag har faktiskt lust att börja jobba igen. Fast inte med siffror denna gången, ord!

Har hört om ett jobb som skulle vara perfekt för mig. Jobba hemifrån. Skriva. Ja det räcker väl för att inse att det är perfekt. Nu återstår det att skriva en fantastisk ansökan, skicka in den och sen få jobbet så klart. Fortsättning följer...

Lillbrorsan var på snabbvisit förra veckan. Alltid trevligt. Vi spanade in datorer. Det är verkligen en djungel, speciellt om man inte kan någonting. Lyckligtvis kunde vi lite grann. Med gemensam kunskap och en hel del tips från en ännu kunnigare vän så kunde vi få ett lyckat resultat. Annars blev det mest en massa hockey spelande ;) Det har liksom blivit en hel del av den varan sen vi vann det där fina spelet. Nu ska vi bara fixa några bra lag så det blir lite mer personligt. Och inte bara därför. Jonathan (!) sköt sönder min kära målvakt. Det är ju lite svårt att inte släppa in massa mål utan klubba, men inte omöjligt. Trevligt med en utmaning!


Vanilj och choklad pannacotta
Jag har varit otroligt sugen på pannacotta, länge, länge. Men inte haft någon vispgrädde hemma. Det rådde vi bot på vid senaste veckohandlingen och igår gjorde jag pannacotta. Det var ganska hängigt här hemma så jag tyckte detta kunde bli ett trevligt inslag. Det blev det. Och gott! Tyvärr hittade jag inte det bästa receptet. Jag har miljoner recept (som jag aldrig använder) men slarvar bort dem få som jag faktiskt använder. Men mmm pannacotta är gott! Min favorit är vanilj, men Jonathans är choklad. Det blev därför en kombination toppad med våra egen odlade jordgubbar. Mums!

Loreen - Euphoria
Denna dessert avnjöts framför första deltävlingen av årets melodifestival. Den hölls i Växjö! Några okej låtar, några riktigt dåliga och två riktigt bra! Ungefär som vanligt. För en gångs skull var det dem som var riktigt bra som gick till final.

Loreen med Euphoria var ju helt otrolig!!! Får väl se hur det går dem nästkommande veckorna...

Over and out!

Inga kommentarer: