2014-01-22

Inte alls tokigt!

Efter en jobbig eftermiddag så strosade jag runt lite på stan. Onsdagar är det torgdag. Inte så mycket idag då det är minusgrader. Men några uppvärmda tält fyllda med vackra blommor fanns det. Då kändes det lite bättre.

Känns bra att bo så centralt igen. Mysigt att promenera till stan. Gator kantade med gamla stenhus. Små butiker längs med det kullerstens belagda torget. Har förresten hittat en trevlig liten second-hand butik. I måndags hittade jag ett fint fat och några böcker. Har börjat läsa Camilla Läckbergs böcker. Fastnade direkt när jag plöjde igenom de första kapitlen på Isprinssessan. Till min glädje hittade jag två av hennes böcker i denna butik för 5:- st. Idag ytterligare en :) Perfekt! 

Köpte även med mig lite färgglada blommor hem. Tände några ljus, åt en sallad och läste min bok. Ganska mysigt faktiskt. 

Sen pussade jag på mina älsklingar. Sen sov jag en stund. Sen åt jag en vaniljmunk. Inte alls tokigt!


2 kommentarer:

Kevin Gilmore sa...

I'm happy for you that you're now a city mouse once again but I know you're a country mouse at heart ;-)

Marielle sa...

Haha, I think you're right. But maybe I can be both :) I think we have at least established that i'm some sort of mouse :)