2014-10-29

Höstlov i Växjö

Jag kliver in genom dörren och möts av ett par färgglada skor med reflex på. Det hänger också en färgglad jacka där, även den med reflexer på. Vi har en gäst! Och inte vilken gäst som helst. Ett barn. En pojke. Min brorson. En av mina 7 syskonbarn är och hälsar på. Det är höstlov!

För tio år sedan, en något regnig sommardag med solglimtar stod jag i min bröllopsklänning med en slöja svajandes längs håret och omgiven av familj och vänner. Och min Jonathan så klart, som nu är min man. Stundvis under kvällen bar jag på en söt liten bebis. Det var Noa. Min brorson. Som nu är här.

Tiden går verkligen fort. Vi har snart bott i lägenheten ett år. Helt galet alltså. Vi är nog snart klara med att komma i ordning här hemma ;) Det tar tid att byta till mindre boende.  Möblerna och prylarna är fortfarande lite för många. Vi måste verkligen rensa bort mer saker och kläder! DET är jobbigt. Men vad ska man annars göra under den långa vintern ;)

Men nu är det höst. Och alltså höstlov.

I måndags kom hela familjen Tóth hit och lämnade Noa och en vi hade en ganska chockad Chilli. Invasionen var plötslig och brutal i hennes lilla lugna värld. Men på tisdagen hade hon återhämtat sig och njöt för fullt av att bli ompysslad av Noa.

Han gillar ju katter så han tar varje chans att borsta henne och klappa henne eller leka! Dem var oskiljaktiga några dagar...


Förutom det har vi hunnit baka två gånger, tittat på film, spelat kort, tagit en liten promenad och gått på möte. Vi slängde in någon sovmorgon och en sen frukost också :) Det måste man ha på lovet. Tiden går som sagt fort och vi hoppas hinna spela något spel till och kanske mysa med en extra film. Men imorn åker han hem igen...


Han är förresten för tillfället helt inne på att läsa böcker. Varje liten stund som vi inte hittar på något är han djupt försjunken i sin bok. Han är då inte så kontaktbar. Väldigt sött. Och jag känner igen mig i det...


Det kommer kännas tomt men vi hoppas han kommer igen snart! Eller kanske någon av syskonen. Det är väldigt mysigt att vara faster och roligt när dem kommer och hälsar på!


Här kommer några höstbilder från vår promenad! Over and out!









Inga kommentarer: