2011-07-04

3-rätters och 3D

4 juli har vi bröllopsdag. Lätt att komma ihåg eftersom alla vet ju att det är USA´s nationaldag. Men vi brukar fokusera lite mer på oss... Det inföll en måndag i år så vi valde att mysa till det lite extra på fredagen istället.

Jag har haft mängder med roliga planer inför denna helgen. Men inget har riktigt funkat. Så vi körde på det klassiska, romantisk middag och bio. Och jag klagar verkligen inte för jag älskar både mat och film. Och vad jag älskar mest är ju Jonathan och tid med honom är det bästa jag kan få!


Middag blev på Piazza Teatro. Premiär för oss och troligen blir det ingen repris. Vi körde hela paketet med tre rätters och vin. Gott men det var nog det hela. Servicen var väldigt bra till att börja med, men så fort det kom lite mer folk fick vi ingen service alls. Från att få smaka vinet och få det presenterat till att få det serverat redan upphällt och inte ha någon aning vad det var... En del var väldigt gott men det blev ingen wow upplevelse. Det var ingen balans i smakerna och det blev antingen för lite eller för mycket. Och när jag har klätt upp mig och vill ha lite lyx föredrar jag att inte behöva skala räkorna till förrätten. Kladdigt och ögon stirrande på mig... Och lite sega också. Oooops! Det var inte meningen att klaga så... Det bara bubblade över lite. Jag bjuder istället på lite ögon godis. Så kan vi njuta lite så här i efterhand. Och det var en trevlig upplevelse. Vi tog olika rätter och smakade varandras. Så det är blev ju faktiskt 6 rätter att smaka på ;)

  
Bion blev Transformers 3. I 3D. Spännande med 3D för det var första gången för oss båda. 3D upplevelsen var helt okej. Vissa scener var riktigt coola. Speciellt i rymden och en del flygscener. Men oftast kändes det bara jobbigt och man fick kämpa för att få in rätt fokus. Men visst såg vi coola ut i 3D glasögon!!

Jag hade inga höga förväntningar på filmen. Jag gillar verkligen ettan. Tvåan var okej, men inte mycket mer. Jag har ändå längtat efter trean. Men när jag såg trailern blev jag väldigt besviken. Men tänkte att låga förväntningar kan vara till fördel. Och det var det. Filmen blev bättre och bättre, lite fånig ibland och vissa lösa trådar, något lång, men jag gillade den! Så det totala betyget blir ändå högt. Jag vill se den igen och längtar tills den kommer ut på blu-ray.

Bumblebee
Musiken var som vanligt helt underbar!!! Steve Jablonsky är lysande!!! Men jag kommer dela med mig av Linkin Park´s låt som även i denna filmen finns med som soundtrack. Valde inte Linkin Parks officiella video utan den med klipp från filmen.


Summan av kardemumman (konstigt uttryck) var att det blev en lyckad bröllopsdag!!!

Over and out

1 kommentar:

Danica sa...

Stort Grattis till Er!!!! Kommer i håg Ert bröllop som om det var igår. Tiden går verkligen fort.. Roligt att få läsa och se vad Ni gjorde på Er bröllopsdag!!
Sköt om varandra nu!!
Stor Kram från oss i Norr =)