2011-08-04

Roadtrip del 3

Åmål/Säffle/Segmon

Från Oslo kör vi till Åmål för att gå på möte och träffa vänner. Vi stannar till vid ett väldigt vackert ställe för att byta om. Och jag passar så klart på att ta kort :)


Efter mötet åker vi hem till vänner. Mycket trevligt! Vi får höra många härliga erfarenheter och maten är super! Dem bor mysigt på landet nära Vänern (Sveriges största insjö). Och på vägen till hotellet fick vi se mycket vacker natur (men vi kunde inte stanna och ta kort...typiskt)... En härlig kväll!

På söndagen blir det tjänst och fika i Säffle. Sen får vi komma hem till ett par (i Åmål) som vi inte känner sen tidigare. Får god mat, sightseeing i ett regnigt Åmål och dem erbjuder oss att sova över. Vi har så trevligt så vi tackar ja :)

På måndagen rullar vi vidare till Borås och Jonathans syster...

Borås

...som bär!
Lika...
Det var längesen vi sågs så det var naturligtvis jättekul komma dit!

Vi äter lite gott och traskar sen runt i skogarna runt omkring...

Gott med vildhallon! Mmm!! Sen blir det mys i soffan med alla tjejerna (Jayne och Natalii hade kompisar där)...fnittrigt? Njaeeejooo :)

 Trots att vi har så mysigt börjar det bli dags att åka hem... Jag känner av tiden på resande fot. Energin är riktigt låg och jag längtar efter min säng. Så senare på kvällen börjar vi resan hemåt. Växjö here we come!


Väl hemma så sover jag i 2 och en halv dagar. Snacka om att vara trött. Välbehövlig sömn! Stackars Jonathan som har en halvt medvetslös fru. Men jag tror han klarade sig ;)

Efter denna återhämtning fortsätter vi vår lilla roadtrip. Denna gången bär det av söderut...

Over and out!

Inga kommentarer: