2012-05-13

Längtan och snart i mål

För några dagar sen fick jag en otroligt stark längtan efter Thailand. Inte att ligga på stranden, ta en svalkande simtur eller den goda pizzan på marknaden. Inte heller dem häftiga utflykterna. Nej, min längtan var till hotellet och frukosten. Att vakna på morgonen och gå ner till restaurangen med utsikt över havet. Sitta och njuta av värmen, lugnet och den goda maten. Och konstigt nog är det teet, med honung och lime som får mig att att längta tillbaka som mest.


Kanske var det för att jag höll på att bli sjuk som dessa bilder dök upp i huvudet. Ett litet ögonblick av ro. En flykt från verkligheten. Dem senaste dagarna är lite blurriga med feber, fruktansvärd värk i kroppen och en hel del mardrömmar som jag bara vill glömma. Igår var jag dock feberfri och idag tänkte jag ta mig ut lite. Det där biobesöket som skulle bli av i onsdags blev inte av för jag blev sjuk. Istället läste jag ut andra boken, Catching fire. Men idag blir det bio. Biljetterna är bokade och laddning pågår.


Min telefon har gett mig mer än ett problem det senaste året. Och efter 3 gånger på reparation är det nu klart att jag ska få en ny. Det är bara det att jag hamnade i en mellan period då telefonerna i min prisklass är slutsålda. Dagen efter jag fick beskedet ringde jag angående en telefon jag tittat in och sista exemplaret såldes dagen innan. Min vanliga tur. MEN det har gått några veckor och nu kommer det lite nya telefoner. Så kanske att det kan bli bra även för mig. Jag har spanat in Xperia P. Jag får vänta några veckor till innan den finns i lager dock. Hoppas bara min telefon som jag laddar 4 gånger per dag håller ända tills dess. Sen återstår bara ett problem. Vilken färg? Svart eller silver? Jag kan verkligen inte välja.

ViktVäktarna gick väldigt bra för mig men jag orkade inte hålla på med det lika intensivt som jag gjorde i början. Med allt som vi har gjort den senaste tiden blev det för mycket att räkna poäng, skriva ner allt och fixa med recept. Däremot så hade jag fått en så pass bra start att jag kunde fortsätta lite lätt på egen hand. Så jag har faktiskt fortsatt att gå ner i vikt. Känns riktigt bra. Det går lite saktare men så länge det går åt rätt håll är det helt okej för mig. Lite motion på det så är jag snart i mål!

På tal om mål. Brorsan med fru sprang halvmaran i Göteborg igår. Mycket bra jobbat, János & Sara!!!

Over and out!

2 kommentarer:

Pixelsara sa...

Tack!

Vv är bra men jag håller med dig, man blir lite matt av allt räknande till slut.
Tar nästan lika lång tid som att laga maten ;-)

Marielle sa...

Ja eller hur...senaste tiden har jag kört själv och det fungerar väldigt bra. Men jag fick en bra start med vv. Behövs när man inte orkar springa milen som du ;)

Kram!