2011-04-04

Att nå ett mål....

....känns otroligt härligt. Även om det bara är ett litet mål.

Att gå på en promenad varje dag har varit ett mål länge, men jag har nog inte tagit det på största allvar. Det har blivit en hel del promenader - men alltid med några luckor. Förra veckan, lyckades jag :) kanske för att jag verkligen, verkligen bestämde mig. Så nu har jag lyckats - 7/7 dagar.
Nu gäller det bara att fortsätta. Jag gillar att tävla. Det hjälper mig. Inspirerar mig. Men vad gör jag nu. Jag ska gå varje dag resten av mitt liv? Motivation? Inspiration? Jag behöver något annat mål. Kanske det är för mycket begärt. Kanske 5/7 räcker. På sikt är det kanske lättare att hålla. Hmm... Får fundera på det där med mål och inspiration ett tag till.

Har äntligen invigt mina nya Björn Borg skor. I like! Men eftersom det fortfarande är lerigt och blött så åkte kängorna fram igen...


Så.....................April. 
Var är våren? Igår var det 10 plusgrader. Borde jubla. Men jag frös ordentligt under promenaden. Blåsigt, grått och trist. Jag behöver verkligen vår. 
Jag behöver värme, sol, grönt...vårkänslor! 
 Fåglarna kvittrar i alla fall :) och jag känner på mig att det blir en bra månad!


Igår var vi i Mönsterås. 
Första intrycket - tråkig håla. Andra intrycket - mysig kustby. Tredje intrycket - trevliga vänner! 

Vi körde runt och spanade lite. Fanns lite mysiga ställen. Men...det kunde varit mycket vackrare där. Hur som helst, vid ett påbörjat nybyggt område fanns en gammal ful och sliten lagerlokal. Där hittade jag lite konst. Eller vad tycks? 

Jag blev i alla fall otroligt imponerad av vad man kan göra med lite färg på en skrovlig fasad. Om byggnaden står kvar - hoppas jag att målningen också får stanna. 
För jag - jag kallar det konst!


      
Graffiti
Konst

Den fantastiska vägen dit. (ja, jag är ironisk)
Skog, skog och mera skog...
Varför bor jag i djupaste Småland?



NY MÅNAD! NY VECKA! NYA MÅL!


En låt på det kanske..........bara för att hon är så bra..........


Inga kommentarer: