2011-04-18

Musik, musik, musik!!!

Jag spenderar mer och mer tid vid pianot. Vilket är både bra och dåligt. Mest bra!
Bra för att jag blir bättre på att spela. Jag mår bra av det, jag blir lugn och glömmer det som är jobbigt och stressande och så är det ju så roligt. Nackdelen är väl tiden då, som kanske skulle gå till annat. Men fördelarna överväger.




När jag inte spelar musik lyssnar jag på musik. Eller går runt och sjunger... 
Vad vore jag utan musik?


Mammas gamla noter
Für Elise - Beethoven

Plockat fram lite gamla noter och friskar upp minnet. Inser att trots alla år som gått, så sitter det i och det är till och med lättare nu. Glad överraskning! 




Testar återigen att skriva lite egen musik och jag har gjort mitt bästa försök hittills. Och jag hoppas att det kommer hålla i sig... Det är till stor hjälp att spela in det jag kommer på. Det är inte helt lätt att skriva noter och jag glömmer fort vad jag har kommit på. 

Detta har gjort att jag nu är grymt sugen på att inhandla lite tekniska prylar för att det ska gå ännu lättare. Helst för en billig peng. Och eftersom min gitarr är försvunnen, så skulle jag gärna skaffa en sådan också. Men Marielle vill lite för mycket ibland. Vi får väl se hur det blir med det här.

Tänk att ha hela evigheten på sig till att spela, sjunga, göra musik och lära sig nya instrument...


Och tänk om man hade talang som den här tjejen...


Adele - Hiding My Heart


Våren är här och det är så klart underbart. Med min migrän har jag inte kunnat njuta fullt ut eller knappt alls ännu. Men nu ser våren ut att stanna, så det känns som att även jag kommer få min chans. Denna veckan kommer det att vara mellan 15-20 grader. Och då snackar vi äntligen om plusgrader.

Wow!! Jippie!! 
Äntligen!!! 

17 april

Inga kommentarer: