2013-05-14

Coop matkasse

Nu testar vi Coop matkasse ett tag. Jag behöver lite inspiration och lite hjälp att komma igång med lite mer rutinerad matlagning. Jag är spontan och lagar det jag är sugen på, om jag orkar. Det blir svårt att planera och då finns inte alltid det som behövs hemma. Det resulterar just nu i väldigt få hemlagade middagar. Coop matkasse innehåller 4 middagar och innehåller recept och ingredienser till samtliga rätter. Undantaget vissa kryddor och oljor som man bör ha hemma.

Jag passade på att beställa kassen när man även fick ett startpaket med olja, vinäger, buljonger och lite annat smått och gott. Ett mycket trevligt paket som jag har haft användning för under veckan.

Först ut var Pastaskruvar med tonfisk.

En väldigt enkel rätt som gick snabbt att tillaga. Trots enkelheten var den väldigt frisk och fräsch i smaken och det blev toppbetyg från oss båda. Jag brukar själv göra en liknande rätt men med helt andra smaker så det var mycket trevligt att få lite nya sätt att tillaga tonfisk på. Jag är väldigt glad för citron så det passade utmärkt. Kändes vårigt med dillen och det verkar vara temat för maträtterna v.19.

Vi prenumererar på paketet för 2 personer. Dock följer de flesta ingredienser med så att det räcker till 4, med undantag en och annan ingrediens som man enkelt kan köpa till. Tonfisk röran gjorde jag till 2 personer och det var alldeles lagom portioner till oss.

Gott, lätt, vackert och mättande! Kan inte bli bättre :)

Och självklart passar jag på att använda min kreativa sida och fotar glatt under hela matlagningsprocessen. Marielle i ett nötskal...

Smaklig måltid!

Inga kommentarer: