2012-08-24

3 dagar, 3 grabbar, del 1 - Kronobergs slottsruin


När vi var i Stockholm för några helger sen frågade jag mina brorsöner om dem ville komma och hälsa på. Det var ett klart och tydligt ja från alla tre följt av tre långa kramar. Det värmde mitt faster hjärta så klart. Och när Jack säger att han kan åka till sin kompis en annan gång för att kunna komma till oss tidigare, ja då kan man inte sluta le. Då gör det heller inget att han pratar non-stop resten av kvällsmaten. Det är faktiskt ganska fascinerande att lyssna på honom. Och de andra två också för den delen. Helt otroligt vad mycket kunskap som gömmer sig bakom deras söta ansikten.

Fick veta att deras sista sommarlovs vecka skulle komma. Så då bokade vi in 3 dagar hos oss. Med alla 3 grabbarna. Jag kanske inte riktigt visste vad jag gav mig in på. Men jag är glad att jag gjorde det. Mellan allt fixande hade vi väldigt roligt. Och även om jag inte hann leka så mycket som jag hade velat så blev det en upplevelse för oss alla. Tror jag i alla fall. Om man ska tro mina bilder ;)

Utflykten dag ett bar iväg till Kronobergs slottsruin. En mycket vacker plats med fina fotomöjligheter. Och för barnen, glass, änder och en hel del väggar att klättra på. Något för alla alltså. Med oss hade vi farmor. Eller som jag brukar kalla henne, mamma. Det kändes tryggt.

Nog snackat. Nu kommer världens bildbomb!! En bild säger mer än tusen ord. Vad säger då tjugo bilder? Ganska mycket! ;)
















 To be continued...

Inga kommentarer: