2012-08-09

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig...

Pannkakor med nutella,
banan och jordgubbar. Mums!
Det har varit lite krassligt i det här hemmet ett tag. Under semestern och allt. Typiskt. Så det blev inga äventyr för oss, vi har bara varit hemma. Men man får göra det bästa av det. Så vi har spelat spel, käkat pannkakor (med nutella!), sett en och annan mysfilm och så har jag så klart fotograferat lite. Ganska mysigt faktiskt. Speciellt när det regnar...

Dammade av Bondespelet. Nostalgi för mig. Har spenderat många skollov med mina bröder över det här brädet. Och faktiskt, är det lika roligt nu! Kanske för att jag är grym på att vara bonde! ...som logiskt sett borde bli prinsessa eller drottning när slottet inköps! Ni kan kalla mig för Queen of Kungsgården!

Blev lite nyfiken på vilken version /utgåva av Bondespelet vi har, då det finns några stycken. Jag vände och vred på den något tilltufsade kartongen, men hittade inget årtal. Så jag googlade lite och hittade lite olika saker. Här på wikipedia listas de olika utgåvorna. Och det som jag tyckte var intressant var att vi  alltså har en av de första, från 70-talet och det enda som kallas NYA bondespelet. Coolt! Tror inte det är något stor värde i spelet. Men jag ska ta väl hand om det! Det är ju redan tejpat på mer än ett ställe... 

"Nya Bondespelet" - 1970 tals utgåva
Thai-mat, vin och film.
Fredags mys på hög nivå!
Jonathan är genom förkyld men jag fick "bara" feber och huvudvärk. Så när febern försvann var det skönt att gå ut i den något svala men väldigt friska luften.

Och faktiskt så har jag cyklat två dagar i rad. Riktigt skönt, men jag är helt slut och tyvärr vill huvudvärken inte ge med sig. Kan ta det lugnt med gott samvete i alla fall. Ligger nu i soffan och väntar på den berömda träningsvärken...


Har precis beställ lite filmer inför hösten. Jo, lite tidigt att snacka höst. Men det står faktiskt Autumn Season på senaste H&M katalogen. Dock är det svårt att hitta bra filmer nu för tiden. Trist när man gillar film. Men mitt i bland allt skräp finns det lite guldkorn. Och snart är dem på väg hem till oss! 


Over and out!

Inga kommentarer: