2012-08-03

Manhattan, New York?

Nej inte riktigt. Det är så att vi hade lite planer på att resa till USA under semestern. Men det blev inget. Lite fel tid att åka i augusti. Dyra flygresor och väldigt hett där just nu. Så det får vänta. Det blev en dag i Stockholm efter sammankomsten istället, med lite shopping och glass i fina vädret. Där hittade jag min numera favoritbutik, Manhattan. Så lite USA fick jag. Även om kopplingen är något vag. För kläderna var lustigt nog från Italien. Jag vet inte riktigt hur dem tänkte med det namnet. Men bra butik var det. Och några hundralappar fattigare, men två kjolar och en klänning rikare gick vi glatt vidare till en annan väldigt bra butik, Zara.
Där löd meddelandet i högtalarna: "kan Sara komma till kassan, Sara till kassan, tack". Undrar om det är ett av kraven för att bli anställd där. Att heta Sara. Eh, ja, det var bara en tanke som slog mig när jag letade lite bland kläder. Men här var det Jonathan som gick med vinst. En kostym, en blazer och ett par snygga jeans (som jag hittade) blev det. Full pott!!

Sen åkte vi till alla Zara butiker som fanns i Stockholm och letade efter ett par tillhörande byxor till blazern. Utan framgång. Man kan inte få allt. Men vi fick se lite andra delar av staden, bl.a. Stureplan och så blev vi lite mer hemma i Stockholm. Alltid något.


Förutom shopping blev det lite street fotografering för min del. Alltid trevligt!








Under helgen var vi hemma på pizza hos Sándor med familj. Fullt hus med 6 barn och 8 vuxna. Ändå räckte knappt de vuxna till ;) Isaac visade sin fina koja. Och sen klädde några ut sig. Eh, även Jonathan (klicka här och här så får ni se). Snyggare har han ju varit, men barnen var glada! ;)

...men den stora underhållaren var ändå gladaste Lennox med sitt underbara skratt!

Här finns fler bilder från helgen och från shoppingen! (klicka på länkarna)

Solnedgång över Vättern


Just nu är det lite febrigt och allmänt risigt här. Så jag får väl drömma mig bort till Manhattan. Manhattan, New York den här gången...

Over and out!


Inga kommentarer: